Super Market: Επιβολή προστίμων έως 100.000 ευρώ εάν δεν σταλούν στοιχεία για τις τιμές

/

Όλες πλέον οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που το 2018 είχαν κύκλο εργασιών πάνω από 90 εκατ. ευρώ θα είναι υποχρεωμένες να αποστέλλουν στοιχεία για τις τιμές 853 προϊόντων (κωδικών) στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προκειμένου αυτές να καταχωρίζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα e-Καταναλωτής, το διάδοχο εργαλείο του Παρατηρητηρίου Τιμών. Μάλιστα, στην περίπτωση της μη αποστολής στοιχείων προβλέπεται η επιβολή προστίμων που φτάνουν τις 100.000 ευρώ. Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκου Παπαθανάση.

Υπενθυμίζεται ότι όταν εγκαινιάστηκε η νέα πλατφόρμα, στις αρχές Μαρτίου, περιλάμβανε τιμές από πέντε αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης, My Market και Lidl), καθώς και από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ efresh.gr. Η αποστολή στοιχείων ήταν μέχρι τώρα προαιρετική –στην ουσία ύστερα από συμφωνία με τις αλυσίδες– και δεν προβλέπονταν πρόστιμα.

Η υποχρέωση πλέον αποστολής στοιχείων αφορά 853 κωδικών προϊόντων, ενώ από την υπουργική απόφαση προβλέπεται η δυνατότητα οι κωδικοί προϊόντων να ανανεώνονται με βάση τις πωλήσεις τους και τις εποχικές ανάγκες. Οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να αποστέλλουν τα στοιχεία σε καθημερινή βάση. Η απόφαση προβλέπει ότι η υποχρέωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να αποστέλλουν τα στοιχεία ισχύει έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, αναμένεται όμως ότι στη συνέχεια θα παραταθεί.