Αθήνα: Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου

/

Ο Μεγάλος Περίπατος μπορεί να καταστήσει την Αθήνα σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, να αναδείξει το πολιτισμικό κεφάλαιό της και να ενθαρρύνει τον επισκέπτη να ανακαλύψει γειτονιές πίσω από την τουριστική βιτρίνα. Τη φιλόδοξη αυτή προοπτική προβλέπει το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου, που παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους τουριστικών φορέων, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Αθήνας.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ανοίγοντας την εκδήλωση, μίλησε για τον σχεδιασμό που γίνεται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει, εκτός των άλλων, σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας και για να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας, όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί.

Τόνισε την ανάγκη «να καταγράψουμε τις ανάγκες και τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της με έμφαση στις νέες τεχνολογίες», καθώς και «να χαρτογραφήσουμε την τουριστική εμπειρία του Μεγάλου Περιπάτου και τις πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του. Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενό μας. Από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα».

Το στρατηγικό σχέδιο εκπονήθηκε από την Marketing Greece και παρουσιάστηκε από την διευθύνουσα σύμβουλο, Ιωάννα Δρέττα. Μιλώντας για τις ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμιση της πόλης, η κα Δρέττα είπε ότι το έργο έχει την δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε “προορισμούς”. Παράλληλα, αυξάνει τους χώρους πρασίνου και μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ και ιδιαίτερα το ποδήλατο, και βελτιώνει την προσβασιμότητα σε επισκέπτες ΑΜΕΑ.

Σχετικά με την ανάδειξη του πολιτισμικού κεφαλαίου της Αθήνας, η κα Δρέττα είπε ότι ο Μεγάλος Περίπατος ενώνει σημεία με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό, και κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να αποκαλύψει τις διάφορες φάσεις της Αθήνας, αναδεικνύοντας, όχι μόνο τον αρχαίο πολιτισμό της, για τον οποίο είναι φημισμένη, αλλά και την πορεία της τον 19ο και 20ο αιώνα. Στην ακτίνα επιρροής του, περιλαμβάνει σημεία που μπορούν να αναδείξουν μια σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις και μουσεία λιγότερο γνωστά, αλλά με εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Ειπώθηκε επίσης, ότι οι παρεμβάσεις μπορούν να ενθαρρύνουν τον επισκέπτη να ανακαλύψει την πόλη σε βάθος και να δημιουργήσουν πρόσβαση σε σημεία με πιο έντονη της αίσθηση της γειτονιάς, που δεν είναι ως τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη.

Ακόμα, περιηγούμενος στον Μεγάλο Περίπατο, ο επισκέπτης ανακαλύπτει πτυχές που συνθέτουν την αστική προσωπικότητα της Αθήνας στους τομείς της γαστρονομίας, των αγορών και της διασκέδασης.
Στη διαβούλευση έλαβαν μέρος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)  Γιάννης Ρέτσος, ο πρόεδρος του HATTA, Νικόλαος Κελαϊδίτης, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, Σοφία Θεωνά, ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), ‘Αρης Μαρίνης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ), Στέφανος Σιδηρόπουλος, η εκπρόσωπος του HAPCO, Ράνια Λάμπου και η διευθύντρια της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, Λία Φαληρέα.